Rövid gyalogtúra a Grundlsee mellett

A Grundlsee környéki túraútvonalak közül a közvetlenül a tóba folyó Zimitzbach romantikus völgyében futó utat járjuk be, az impozáns vízesés után a Reichenstein gigantikus sziklafala tövében fekvő Zimitzalm hegyi tanyáit látogatjuk meg, majd fenséges fenyvesben ereszkedünk vissza a tóhoz.

A Grundlsee északi partján futó főút melletti nyilvános, fizetős parkoló a Ladner és a Murbodenhüttl fogadó között, Bad Aussee városától 9 km-re. Buszmegálló a Ladner fogadónál.

Közepesen nehéz körtúra jól jelzett, kitáblázott turistautakon, erdészeti utakon, jól járható ösvényeken, esetenként fárasztó, de rövid kaptatóval.

A tóparti országút menti parkolóból a sorompóval lezárt erdészeti úton indulunk a Zimitz-patak medrével párhuzamosan felfelé. A sóderbánya és az előtte lévő halnevelde után közvetlenül, élesen balra fordulunk le a széles útról egy keskeny ösvényre (útjelzőtábla: Wasserfall, Zimitzalm), mely felvezet a bánya peremének szélére, majd nagy jobb kanyarral fordul a széles, kényelmes gyalogút északnak, követve a Zimitzbach völgyét. Gyönyörű bükkerdőben gyalogolunk az enyhén emelkedő gyalogúton, néhol nagy sziklafalak tövében egyre közelebb kerülve a mélyben zúgó patak medréhez.

Rövidesen elérjük a zuhataghoz levezető rövid bekötőutat, a kilátóplatformról szépen rálátunk a szűk sziklaszoroson átzúduló patak tajtékzó vizére. Visszamegyünk az elágazáshoz és jobbra fordulva folytatjuk tovább túránkat a völgyben. A kellemes sétaútról még sokáig figyelhetjük a gyorsan robogó, sziklalépcsőkön bukdácsoló Zimitzbach fortyogó vizét. Feljebb közvetlenül a parton fut utunk, majd kis hídon keresztezzük a patakot és felérünk a Zimitzalm (983 m) legelőihez. Az autentikus kis faházikók egyikében (Seidlhütte) főszezonban naponta 10 és 16 óra között meg is kóstolhatjuk a helyben termelt finomságokat. Az idilli fekvésű Zimitzalm hátterét a Reichenstein (1913 m) nyomasztó, függőleges sziklafala biztosítja.

Induljunk tovább a rétek felső szélén az erdőbe bújó ösvényen (kis fa jelzőtábla: Gössl), a merdeken meglóduló keskeny út gyönyörű, páfrányos aljú fenyvesben emelkedik, egy elágazásnál a jobb oldali ágat választva hamarosan felérünk egy keresztező kocsiútra, melyen csak pár lépést teszünk jobbra, mert ösvényünk balra tér le. Levágjuk az erdészeti út nagy kanyarját a szuszogtató kaptatón, és újfent felérünk a széles kocsiútra, melyen jobbra fordulva gyalogolunk tovább most már kényelmesen, szintet tartva. Visszapillantva nagyszerű kilátás nyílik a Reichenstein lenyűgöző sziklafalára. Egy Y alakú elágazásnál a jobb oldali úton megyünk pár métert, majd jobbra egy ösvényre kalauzol minket egy zöld jelzőtábla (Wanderweg nach Gössl).

Hangulatos, kellemesen lejtő turistautunk már piros-fehér-pirossal jelzett, elmegyünk egy szép vadászház mellett, majd kissé lejjebb, a jobb oldalon egy mesés, vadvirágos rét mellé érünk, ahonnan pazar látványt nyújt a Reichenstein. Bükkel kevert fenyvesben ereszkedünk a kitűnően jelzett úton, a következő elágazásnál a 213-as út balra tér le Gössl felé, mi maradunk az egyenesen tovább ereszkedő 214-es turistaúton. Keresztezünk egy erdészeti utat, és tovább ereszkedünk a hangulatos erdőben. Lejjebb újra elérjük a kocsiutat, jobbra fordulunk rajta, de pár méter után balra tér le róla jelzett ösvényünk. A sűrű erdőből kibukkanva szép kilátást élvezve a Grundlsee-re ereszkedünk, és rövidesen kiérünk egy széles, murvás útra, melyen balra kanyarodva gyalogolunk a tó felé. Egy sorompó utáni kereszteződésnél jobbra fordulunk, a házak felett vezető út egy kút után beér az erdőbe, és egy hídon vezet át a Zimitz-patakon. A híd után zöld jelzőtábla (Grundlsee) mutatja az utat a balra tartó ösvényre, elmegyünk a romantikus, fából épült vízimalom mellett és pár lépés után kiérünk egy kocsiútra, melyen balra fordulunk. Ez az út vezet ki a már ismerős bányaudvar mellett a partmenti országútra, kiindulópontunkhoz, a parkolóhoz.