Zúgó vízesés, középkori várrom, kilátóhelyek Altaussee mellett

A stájer Salzkammergut népszerű üdülőhelye, Altaussee számtalan kisebb-nagyobb túralehetőséget kínál, gyerekekkel is bátran bevállalható túránkon a településtől nyugatra fekvő Pflindsberg várának romjaitól, kilátótoronyból élvezhetjük a remek panorámát, ráadásul útközben egy impozáns vízesés mellett is elmegyünk. Változatos, könnyű körtúránk romantikus patakvölgyben, hangulatos erdőben, idilli fekvésű legelők, régi villák, rendezett házak között fut.

A túra időtartama: 1,5 óra, pihenők nélkül

Altaussee, Scheichlmühle parkoló, Altausseer Strasse mentén, az Altausseer Traun folyó hídja mellett. Megközelíthető a központból Bad Aussee felé, majd a Mössernstrassénál balra kanyarodva érjük el a fizetős parkolót, díj: 1,00 €/óra, 6,00 €/nap, minden nap 8-tól 17-ig.

Könnyű, változatos körtúra, jelzett, kitáblázott turistautakon, aszfaltos utcákon. Az orientáció néhol kicsit trükkös, jó térkép vagy alkalmazás előnyös. Egy-két meredek, de rövid szakasszal.

A Scheichlmühle parkolóból indulunk, átmegyünk az országút túloldalára, majd leereszkedünk az Altausseer Traun folyó partján futó sétaútra. A korláttal védett, hangulatos sétányról egy kis híd előtt jobbra fordulunk egy gyalogútra, mely felvezet a Drachstrasse aszfaltjára, melyen balra tartunk. Házak közt követjük a kanyargó utcát, majd egy nagy bal kanyar előtt, jobbra térünk le a táblával is jelzett turistaútra, melyen pár lépés után bebújunk az erdő fái közé, kis hídon át keresztezzük a Trattenbach patakot és szorosan követjük a medret felfelé. Kissé feljebb újra házak közé érünk, kijutunk a keresztező Lupitschstrasséra, melyen balra kanyarodva megyünk el a hajdani lövészegylet fából épült, jellegzetes helyi stílusú, régi épülete előtt. Vele szemben egy vendéglőt is találunk, Gasthof Schiessstätte néven.

Erdő szélén, gyönyörű házak közt gyalogolunk tovább, majd a következő elágazás után (Rambühelstrasse) még egy kicsit egyenesen megyünk, de rövidesen tábla mutatja, hogy jobbra térjünk le egy murvás útra, mely tipikus faházak közt indul meg felfelé. Beérünk az erdőbe, pár lépés után elágazáshoz érünk, itt is segít a zöld színű tábla (Burgruine Pflindsberg), a jobb oldali ágat választjuk, azonban rövidesen széles utunkról balra felfelé egy meredek ösvényre váltunk. Vörös talajú, köves utunk meredeken kapaszkodik fel a hegyoldalba, mohával lepett sziklák és fatörzsek közt emelkedünk a völgy felett. Kiérünk egy szélesebb útra, melyen kissé jobbra tartva érünk fel a Trattenbach magas vízesésének felső részéhez.

Kellemes sétautunkról remek rálátás nyílik a mélybe zuhanó patak vizére. Kis fahídon keresztezzük a patakot, lassan elhagyjuk a völgyet és felérünk a Schlosswiese mezejére. Az elágazásnál jobbra fordulunk a várromok felé a Via Salis nevű só tematikájú útvonalon. Könnyűszerrel felkapaszkodunk a magaslaton álló Pflindsberg várromokhoz (958 m). A csekély falmaradványok mellé egy 2000-ben felállított kilátótoronyból csodálhatjuk a fantasztikus kilátást a környék hegyeire, a Loser jellegzetes formájú csúcsa mellett a Trisselwand hatalmas sziklafala magaslik, a mélyben az Altausseer See víztükre csillan meg. Jól látható Bad Aussee és környéke is. 1250 körül építették a várat a sókereskedelmi útvonalak és a sóbánya védelmére, de már 1750 óta romokban áll.

A romoktól vagy ugyanazon az úton megyünk vissza a Schlosswiesére, majd élesen jobbra fordulva folytatjuk túránkat vagy a domb túloldalán ereszkedünk le a kanyargós, meredek ösvényen, egy másik mező (Krautwiese) előtt élesen balra kanyarodik a jelzett ösvény, mely leereszkedik egy széles útra, melyen jobbra fordulunk. A következő elágazásnál jobbra megyünk, a Via Salis balra folytatódik. Hamarosan, egy sorompónál kiérünk az erdőből, a Rambühelstrassén, a csodás fekvésű Zenzenbichl településrészen vagyunk, páratlan kilátást élvezve ereszkedünk a keskeny aszfaltos utcán. Egy hajtűkanyar után az újabb kanyarnál balra térünk le egy két ház között induló kis ösvényre, mely leszerpentinezik az erdőn keresztül egy völgybe. Átkelünk egy patakocska felett és kibukkanunk egy keresztező utcára (Pflindsbergweg), melyen jobbra tartunk a falu központja felé.

Végig egyenesen vezet utcánk, gyönyörű villák, jellegzetes helyi stílusú épületek közt az Altausseet átszelő főútra, melyet a Postillion étteremnél érünk el, majd jobbra fordulva pár perc alatt visszaérünk kiindulási pontunkra.