Könnyű panoráma túra magashegységi környezetben

A Zugspitze tiroli oldalán, a Mieminger-hegység lábainál fekvő Seebensee káprázatos színű tengerszeme kitűnő családi kirándulóhely. A kabinos felvonóval könnyen megközelíthető Ehrwalder Alm idilli alpesi legelőitől kényelmes panorámaúton sétálhatunk fel a Seebenalm érintésével a képeslapra illő fekvésű Seebensee türkizzöld víztükréhez. A tavat körülölelő csipkés hegyláncok és Németország legmagasabb hegycsúcsa, a Zugspitze elragadó kulisszájának látványa felejthetetlen élmény.

Kiindulópont: Ehrwalder Alm, az Ehrwalder Almbahn kiskabinos felvonó hegyi állomása (1502 m).

Felvonó:

Ehrwalder Almbahn, az alsó állomás (1108 m) a Zugspitze tiroli oldalán fekvő Ehrwald délnyugati részén található. Nagy, ingyenes parkoló.

Üzemidő: nyáron, május végétől november elejéig minden nap 8.30 – 16.30, július, augusztus, szeptember: 8.00 – 17.30.

Árak (2019): felnőtt: retúr 17,50 €, gyerek (6-15):10,50, 14-16: 14,00 €, családi jegy: szülők, 2 gyerek: 45,00 € , részletes jegyárak itt!

Könnyű, családi kirándulás kis szintkülönbséggel, kitűnően jelzett, kitáblázott turistautakon, ösvényeken, széles, murvás kocsiutakon. Babakocsival is járható, amennyiben végig a kocsiúton maradunk. Több játszótérrel is felszerelt hütte található az Ehrwalder Almon, útközben a Seebenalm kínál betérési lehetőséget. A Seebensee partja ideális piknikező hely. A murvás út népszerű kerékpáros útvonal, fokozottan figyeljünk a mountain bike-osokra, a legelésző tehenektől kellő távolságot tartsunk! A túra meghosszabbítható a Coburger Hüttéig, azonban rövid távon 250 méter szintet kell legyűrnünk egy szerpentinúton. Részletek itt! Ügyeljünk a felvonó nyitvatartására, ne késsük le az utolsó járatot!

A kiskabinos felvonó hegyi állomása, a Zugspitze déli lábánál elterülő Ehrwalder Alm (1502 m) eszményi fekvése irigylésre méltó. Németország legmagasabb hegye szinte függőleges, gigantikus mészkősziklafalával meredeken szakad le az üdén zöldellő alpesi legelőkre, a déli oldalon pedig a Mieminger-hegység csipkézett hegylánca teszi teljessé a grandiózus hegyi kulisszát. Az állomás mellett a Tiroler Haus méretes étteremkomplexuma várja a kirándulók hadát, hatalmas terasszal, játszótérrel felszerelkezve. Kissé lejjebb az Ehrwalder Alm kicsit jobban átlátható vendéglőjében kóstolhatunk tiroli specialitásokat.

A völgyben felfelé vezető széles, murvás kocsiúton indulunk a Seebensee felé, a sífelvonó alatti elágazásnál egyenesen megyünk tovább. Jobbra az autentikus Alpenglühn vendéglő épületét mellőzzük, majd egy hegyi patak keresztezése után utunk jobb kanyarral fordul be az erdőbe és enyhén emelkedve kanyarog egy elágazásig. Maradunk a 34-es piros-fehér-piros felfestésekkel jelzett széles úton a Seebensee irányába. Nagyjából szintet tartva pár száz méter után kereszteződéshez érünk, ahol egyenesen haladunk tovább.

Kényelmes, murvás utunk jó 300 méter után újabb táblás elágazáshoz ér, a kocsiútról balra tér le egy sorompóval is védett gyalogút, a táblák is arra mutatják a Seebensee-t. A kerékpárosoknak és babakocsisoknak a kocsiutat javasolják, sőt a gyalogútra biciklivel be sem lehet hajtani, szóval, ha nem babakocsit tolunk, akkor válasszuk a jóval hangulatosabb gyalogutat. A két út a Seebenalm előtt csatlakozik ismét egymásba. Hangulatos fenyveserdőn vágunk keresztül, átmegyünk egy legelőt védő kerítés kapuján, parádés kilátás nyílik a rétről a Zugspitze felé. Kényelmes turistautunk erdőn, mezőn át kanyarog enyhén le-föl hullámozva.

Hamarosan kiérünk az erdőből, vadvirágos réteken közelítjük a már látható Seebenalm (1575 m) épületeit. A tiroli specialitásokat felvonultató étlap népszerű fogásai a Speckknödel (szalonnás gombóc) és az almás rétes (Apfelstrudel). Mondanunk sem kell, hogy a kilátás fantasztikus, a Zugspitze masszívuma és a szabályos kúp alakú Sonnenspitze sziklapiramisa dominálja a látképet. A Seebenalm után következik utunk legmeredekebb szakasza, közepes kaptatóval emelkedünk, előttünk a Sonnenspitze magaslik. Hamarosan egy keskeny ösvény ágazik le balra, ezt is követhetjük, sziklás talajon, fenyőligetek közt érünk ki a Seebenseehez. A kocsiút pedig jobbra kanyarodva keresztezi a patakot, majd a Seebenbach másik oldalán haladva ér ki a tópartra.

Az elragadó szépségű, türkizben játszó Seebensee (1667 m) víztükrét teljesen körülölelik a Mieminger Gebirge hegyóriásai, a szabályos kúp formájú Sonnenspitze, a tereplépcső tetején álló Coburger Hütte is jól látszik, mögötte a Drachenkopf sziklatömbje, a horizontot déli irányban pedig a Mieminger-hegység fő vonulata zárja a Grünstein és a Griesspitze cikkcakkos láncaival. Nyugatra a Tajakopf meredek hegyoldala szegélyezi a tavat, északra pedig a Zugspitze jellegzetes masszívuma uralja a látképet. A tó partja remek pihenő- és piknikezőhely, nyári melegben jó néhányan bele is merészkednek jéghideg, kristálytiszta vizébe. A tavat körbe is tudjuk kerülni, a bal oldalán futó kocsiút a Coburger Hütte teherfelvonójánál ér véget, innen mehetnek a sportosabb túrázók fel a hüttébe, jobbra pedig a tó körüli ösvényre fordulhatunk. Érdemes visszapillantani, innen lehet a legjobb fotókat lőni a tóban tükröződő Zugspitze látképével.

Visszafelé ugyanazon az úton mehetünk az Ehrwalder Almhoz, ha a kocsiutat választjuk, ne hagyjuk ki a balra kínálkozó rövid letérőt, a Seebental Blick kilátóteraszhoz, ahonnan csodás panoráma nyílik a völgyre, Ehrwald és Lermoos falvakra.