Élményteli, vadregényes szurdok zúgó vízesésekkel

A Bécsi-Alpok egyik legszebb és legnépszerűbb kirándulóhelye a lenyűgözően szép Myra-vízesések (Myrafälle) jól kiépített, fahidakkal, lépcsőkkel, korlátokkal biztosított vadregényes szurdoka. Visszafelé a Hausstein sziklájáról lélegzetelállító kilátásban lehet részünk.

Könnyű hegyi túra jól jelzett turistautakon. A szurdokban végig korláttal biztosított lépcsőkön, hidakon megyünk, melyek nedves időben csúszósak lehetnek. A Hausstein tetejére meredek, de rövid kapaszkodó vezet.

Muggendorf, Myrafälle parkoló (ingyenes). Az A2 autópálya wöllersdorfi lehajtójánál megyünk le, a 21-es főúton Pernitzig, majd jobbra Muggendorf felé. A parkolót táblák mutatják.

A nagy autóparkolóból indulunk el lefelé a szurdok bejáratánál lévő kis tó melletti hangulatos Myra-Stubn fogadóhoz. Az alpesi stílusban épült hangulatos vendéglő a Myra-vízesések lábánál nagy, napos tavi terasszal hívogatja a vendégeket. Mellette kulturált játszótér, a tó másik oldalán pedig egy vízi játszótér is csábítja a kisgyerekes családokat. A fogadó szerdán zárva tart.

A hütte melletti kis épületben találjuk a kasszát, a szurdok belépődíj ellenében látogatható minden nap reggel 7-től sötétedésig (2,50 €, gyerek (6-14): 1 €). Májustól októberig hétvégén, esténként hangulatmegvilágítás teszi felejthetetlenné az amúgy is gyönyörű látványt. A szurdok gyerekekkel biztonságosan végigjárható, babakocsival viszont ne kísérletezzünk.

A Myra-patak (Myrabach) több kisebb vízesésen, zúgón, hatalmas sziklákon keresztül zubog lefelé a szűk, sötét szurdokvölgyben. A Myrafällét 1885-ben az Osztrák Természetjáró Klub tette gyalogosan elérhetővé, a fahidak, lépcsősorok, korlátok szépen rendben tartottak, abszolút biztonságosak. A jelzett úton 15-20 perc alatt felérünk a szurdok felső pontjára. Az útvonal része egy tanösvénynek, melynek több információs táblájával is találkozunk utunk során.

A vízesések felső végénél a patak mentén megyünk tovább a pirossal jelzett turistaúton a Karnerwirt fogadó felé. Az itt már csendesen csordogáló patak mellett sétálunk gyönyörű erdőben, jobbra az országút túloldalán egy régi mészégetőt láthatunk, majd kiérünk a meseszép felső víztározó partjára. A tavacska déli partján romantikus sétaúton folytatjuk utunkat a Karnerwirt fogadóhoz, mely hangulatos kertjével, teraszával közkedvelt vendéglátóhely. Kedden mindig szünnap, húsvéttól június végéig, ill. szeptember-októberben hétfő 14 órától szerdáig zárva, novembertől húsvétig csak hétvégén és ünnepnapokon nyit ki.

Az épület előtt a piros jelzésű, Hausstein felé vezető, meredeken hegynek felfelé induló ösvényen kezdjük meg kapaszkodásunkat a sziklás hegytető felé. Egy vadászati szokásokat ismertető tábla mellett indul balra a kitérő a Hausstein (664 m) fenyőkkel díszített sziklás ormára, ahonnan páratlan panoráma nyílik a muggendorfi katlanra. A platón csúcskeresztet is találunk, óvatosan lépkedjünk a sziklákon, meredeken szakadnak le a kiszögellések a mélybe.

Visszatérve a szépséges havasi legelőre, pirossal jelzett utunk a Hausstein gigászi sziklái alatt kanyarog romantikus vegyeserdőben, majd erősen lejteni kezd, hogy a vízesések felső részénél csatlakozzon a már ismert szurdok útvonalába. Innen még egyszer megcsodálva a vízeséseket, érünk vissza kiindulási pontunkra.