Impozáns vízesés, mesés alpesi rétek, lenyűgöző kilátás

A Schneeberg környékének legszebb kirándulóhelyeit köti össze ez a klasszikus, népszerű, változatos, látványban igen gazdag gyalogtúra. A könnyen megközelíthető, romantikus Sebastian-vízesés, az idilli, álomszép alpesi legelő, a Mamauwiese, a parádés kilátást nyújtó Dürre Leiten gerince és a Schneeberg északi oldalában fekvő varázslatos nyereg, a Fadensattel felejthetetlen élményt kínál a turistáknak.

A túra jellege

Könnyű túra jól jelzett turistautakon, ösvényeken. A Dürre Leitenre és a vízesés felső részéhez igen meredek, de rövid kapaszkodó vezet fel. Vendéglátóhelyek a Sebastian-vízesésnél, a Mamauwiese-nél és a Fadensattelben is vannak.

KiindulópontSonnleiten (664 m), kis parkoló a vízeséshez vezető úton. Megközelíthető Puchbergből, 3 km. Autóbuszjárat is van.

Variáció:

A túra ellenkező irányból is végigjárható, ami főleg akkor ajánlható, amikor jár a libegő a Fadensattelbe. Így megspórolhatunk egy fárasztó kapaszkodót, ill. lejtőt. Ennél a változatnál a felvonó alsó állomásánál lévő nagy parkolóból kezdhetjük a túrát.

Térképkivágat: WK 022 Semmering Rax Schneeberg 1:50 000 (freytag & berndt) www.freytagberndt.hu

A kis útmenti parkolóból indulunk az aszfaltúton a vízesés felé, áthaladunk egy rövid sziklaszurdokon, majd egy ligetes völgyben jutunk ki a magas sziklák alatti, hangulatos Wasserfallwirt fogadóhoz, ahonnan már halljuk is a vízesés robaját. A patak mentén továbbhaladva pár perc alatt, enyhe emelkedővel érünk ki a 40 m magas sziklafalról lezúduló Sebastian-vízeséshez.

A vízesés különösen hóolvadáskor lenyűgöző látvány. A kék jelzésű ösvény balról, igen meredeken kanyarog fel a sziklafal tetejére, kis hídon átkelve a patakon gyalogolunk tovább a gyönyörű erdőben követve a zúgókon keresztül rohanó patak útját a völgyben (Fadengraben) felfelé. Rövidesen jobbra felfelé tér el jelzett utunk az ároktól, felkapaszkodunk a Római útnak nevezett murvás útra, melyen balra kanyarodunk.

Előbb a völgyoldalban, később újra a Fadengraben aljában haladunk felfelé a kényelmes úton. Amint kiérünk az erdőből, egy útelágazásnál tovább megyünk egyenesen a Mamauwiese fogadó (957 m) felé. A csodálatos, mesébe illő alpesi legelőn átvágó széles úton két nagy kanyar után jutunk el a fogadó épületéhez, ahol megpihenhetünk, ihatunk, ehetünk kedvünkre. Az egész évben nyitva tartó hütte szerdánként zárva van!

Miután kellőképpen kigyönyörködtük magunkat a mesés táj látványában, a Schneeberg is kitűnően látszik innét, visszabandukolunk a mező szélénél lévő útelágazásig, ahol az útjelzőtábla iránymutatása alapján a 01. sz. úton, az Edelweisshütte felé fordulunk jobbra. Meglehetősen meredeken emelkedő, izzasztó kaptató vezet fel a Dürre Leiten hosszan elnyúló gerincére, ahol káprázatos kilátásban lehet részünk, eleinte északra, majd a már enyhén emelkedő gerincúton a csúcsra érve (1249 m) elénk tárul a fenséges Schneeberg és az alattunk fekvő csodaszép nyereg, a Fadensattel.

A Putzwiese csodálatosan szép havasi legelőjén enyhén lejtő úton érünk a nyeregbe, Fadensattel (1209 m), útközben balról elhaladunk a teljesen felújított, pazar panorámájú teraszáról nevezetes Almreserlhaus mellett (1222 m), amit vétek lenne kihagyni. (Szünnap: kedd) Lemegyünk a nyeregbe, Fadensattel (1209 m), ahonnan a sárga jelzésű ösvény vezet majd lefelé a libegő alsó állomásához. A nyereg túloldalán az Edelweisshütte épülete, jobbra kissé feljebb a már bezárt Sparbacher Hütte áll.

A minden nap nyitva tartó Edelweisshüttétől is csodás kilátás nyílik a környező alpesi tájra, az épület alatt látjuk az ülőlift felső állomását. A négyüléses felvonó június végétől október elejéig minden nap közlekedik, tavasszal és ősszel pedig csak hétvégenként. http://www.schneebergsesselbahn.at

A Fadensattelből a sárga jelzésű, kanyargó ösvény vezet le Losenheimbe, a völgybe. A lejtős aszfaltúton folytatjuk utunkat, megkerüljük az impozáns Losenheim várat, mely magántulajdonban van, nem látogatható. A vár utáni szoros végénél egy kis patak mentén balra letérünk az országútról a sárga jelzéseket követve, és meseszép, idilli réteken keresztül érünk vissza Sonnleiten házai közé, a Sebastian-vízeséshez vezető útra, a parkolóba.