Álomszép túra magasan a tóparti sziklafalhoz tapadva

A varázslatos Traunsee keleti partján, a Traunstein monumentális sziklafalai aljában, a közvetlenül a tóparton futó Miesweg népszerű, látványos túraútvonal. A több helyen, magasan a víztükör felett, fapallókon, hidakon futó régi turistaúton igazán közel érezhetjük magunkhoz a tavat. A rövid túra végigjárása felejthetetlen élmény, a tó és a hegyek tökéletes harmóniája.

Rövid, könnyű gyalogtúra változatos terepen. A Miesweg szédülésmentességet kíván, a tó felett több méterrel a sziklafalhoz erősített fapallókon megyünk a korláttal biztosított úton. Több helyen a sziklafalba vájt lépcsőkön kell fel- lemenni. Visszaúton az alagútban nem árt egy zseblámpa.

Kiindulópont: A Traunsteinstrasse déli végén lévő nagy parkoló a tó keleti partján, Gmundentől 6 km-re

Szintkülönbség: 55 m le, 55 m fel

Térképkivágat: WK 282 Attersee Traunsee 1:50 000 (freytag & berndt), www.freytagberndt.hu

A Gmundentől a Traunsee keleti partján futó országút déli végén lévő nagy parkolótól indulunk. Helyi buszjárat is van, bár nem túl gyakran. A parti úton kezdjük túránkat, érdemes a kis, virágoktól roskadozó tóparti házak, nyaralók közti hangulatos ösvényen menni, ezen pár perc alatt elérjük a barátságos, családias Moaristidl vendéglőt. A teraszról megkapó kilátás nyílik a Traunsee-ra.

A pirossal jelzett gyalogösvény rövidesen kivezet a partra egy romantikus kis fürdőöbölbe. Végigmegyünk a kavicsos parton, majd a jelzések visszavezetnek az erdőbe, aztán egy széles kocsiúton folytatjuk tovább utunkat a parttal párhuzamosan dél felé. A kocsiút alagúton fúrja át magát a hegy alatt, pontosan az alagút bejáratánál kezdődik a híres Miesweg, mely jobbra kapaszkodik fel a sziklába vájt lépcsősoron.

Innen kezdődik utunk rendkívül látványos része, a korlátokkal, láncokkal biztosított út szorosan a part mentén halad, néhol a sziklafalhoz erősített fapallókon, kis hidakon, vaslépcsőkön, sokszor drótkötélbe kapaszkodva jutunk át egy-két szikla akadályon. Leérünk a partra, majd az ösvény meredeken felszerpentinezik a sziklafalra. A szuszogtató, embert próbáló kapaszkodó (Lainaustiege) a sziklákon, és a beléjük vájt lépcsősorokon, szerencsére nem hosszú, hamar felérünk a parti kocsiútra.

Az utat egy hídnál (Lainaubrücke) érjük el, ahonnan remek kilátást élvezhetünk a Traunseere. Innen már visszafelé megyünk, északnak, átkelünk a patak felett átvezető hídon, majd két, egymást követő hosszú, sötét alagúton vágunk át. Legyünk óvatosak, az alagútban gépjárműforgalom is van, bár ritka.

A kényelmes betonúton az erdőn keresztül rövidesen visszaérünk kiindulási pontunkra, a parkolóhoz.