Vadregényes sziklalabirintus a Traunsee partján

Gmundentől pár km-re, a Traunsee keleti partján tornyosuló Traunstein lábánál fekvő Kaltenbachwildnis könnyen megközelíthető, vad sziklarengetege népszerű kirándulóhely családoknak is. A látványos túraútvonalon páratlan bepillantást nyerhetünk a függőleges, monumentális sziklafalak, tornyok megközelíthetetlen világába.

A túra jellege: Rövid, könnyű gyalogtúra több lépcsősorral, a kitettebb helyeken korláttal biztosítva. 12 éven felüli gyerekekkel is járható.

Hois’n Wirt vendégfogadó, Gmundentől 4 km-re a Traunsee keleti partján. Több parkolóhely a fogadó környékén, az út mellett. Busszal és hajóval is megközelíthető Gmunden központjából.

Szintkülönbség: 225 m fel, ugyanannyi le.

Térképkivágat: WK 282 Traunsee Attersee 1:50 000 (freytag & berndt), www.freytagberndt.hu

A Hois’n Wirt fogadó melletti aszfaltos úton indulunk a felső parkoló felé, majd a pirossal jelzett úton erdőbe térünk a Kaltenbachwildnis felé mutató tábla iránya alapján. Jól követhető ösvényünk egy íj játék vadászterület mellett kanyarog egyre feljebb vadállatbábuk között. Hamarosan keresztezünk egy szélesebb erdei utat, ezen jobbra térünk, de hamarosan ismét jobbra megyünk egy gyalogösvényen.

Pár perc után a sziklák egyre nagyobbak lesznek, beérünk a Kaltenbachwildnis szikla vadonjába. Betonlépcsősorokon, korláttal, lánccal biztosított csapásokon haladunk egyre beljebb a romantikus sziklavilágba. Függőleges, gigászi sziklafalak mellett gyalogolunk fapallókon vízesések közelében, a Traunsee víztükrére több ízben fenséges kilátást élvezve. Egy gyéren, de igen magas sziklafalról csordogáló vízesés mellett egy idilli fekvésű pihenőpadról megkapó panoráma nyílik a kopár sziklákra és a mélyben csillogó tóra.

Látványos vonalvezetésű utunk le-föl hullámzik, míg eléri legmagasabb pontját (650 m) egy kis faházikó közelében. Nem messze innen egy pihenőhelyről szintén felejthetetlen panoráma nyílik a tóra és a Traunstein szikláira. Innen már lefelé szerpentinezik a pirossal jelzett ösvény, beérünk az erdőbe, és kijutunk a Traunstein csúcsára vivő Hernlersteigre. Jobbra lefelé fordulunk, és rövidesen keresztezünk egy széles kocsiutat. Egyenesen megyünk tovább, 100 méter után leérünk a Traunsee keleti partján futó műútra, amin jobbra fordulva 15 perc kényelmes sétával érünk vissza kiindulási pontunkra, a Hois’n Wirt fogadó elé.

Tipp: a túrát kombinálhatjuk a Traunsee partján futó, igen látványos Miesweg bejárásával is (plusz másfél óra).