Alpesi tavak, magashegyi mocsarak, mesés fenyőligetek

A Karintia és Stájerország határán, a Turracher Höhe hágón fekvő Turrachsee mellett még két kisebb tavat fedezhetünk fel, a sötéten csillogó Schwarzsee-t és a csodás fenyőerdőben fekvő Grünsee-t. A tavakat a változatos vonalvezetésű „Három tó körút” (3-Seen-Runde) köti össze, a rövid, könnyen bejárható, kitűnően jelzett sétaút csodálatos vidéken kalauzolja végig a látogatókat. A tavakon kívül, mesebeli cirbolyafenyvesek, ősszel sárgásvörösre váltó vörösfenyőerdők, magashegységi mocsarak, autentikus hütték kínálnak látnivalót.

Szintkülönbség: 130 m

Turracher Höhe, a Karintia és Stájerország határán, a 95-ös út menti, Turrachsee partján kiépült üdülőtelep. Ingyenes parkoló a tó déli végében, a Panoramabahn felvonó alsó állomása közelében.

Könnyű, egyszerű gyalogtúra remekül jelzett turistautakon, sétautakon, ösvényeken, a mocsaras résznél fapallókon, minimális szintkülönbséggel. Az útvonalat piros alapon fehér T betűvel, ill. az elágazásokban 3-Seen-Runde feliratú fából készült jelzőtáblákkal jelzik. A tanösvényen információs táblákon ismerkedhetünk meg a környék természeti jellegzetességeivel.

Térképkivágat: WK 221 Liesertal Maltatal 1:50 000 (freytag & berndt), www.freytagberndt.hu

A Panoramabahn alsó állomásától indulva, átkelünk a forgalmas 95-ös országúton és az elegáns Hochschober Hotel épületét célozzuk meg. A szálloda sarkától követjük a tó déli partján futó aszfaltutat, majd pár lépés után, a jobbra kanyarodó útról balra térünk le a tó partját követő gyalogútra. Az út közvetlenül a Turrachsee (1780 m) keleti partjára fordul, elmegyünk egy sílift alsó állomása mellett, egy kávézót, majd a Jägerwirt szállót mellőzzük. A hotel után ismét aszfaltos úton megyünk a parton, szép kilátást élvezve a túlparton magasodó Kornock és a Rinsennock hegyekre.

Elérjük a tó egyre szűkülő északi részét, már Stájerországban járunk, és a végénél egyenesen megyünk tovább, elhagyva a tavat, de pár lépésre, egy sífelvonó alsó állomása előtt jobbra mutat a jelzőtábla. Széles, murvás úton folytatjuk túránkat, keresztezzük a drótkötélpályát, és egy erdős szakasz után egy kanyarban újabb sífelvonó alatt megyünk át. Enyhén emelkedő, kényelmes utunkról pár perc után hirtelen jobbra ágazik le egy ösvény, jelzőtábla!

Sziklákból kialakított lépcsőkön jutunk egy kissé feljebb, aztán fapallók hosszú sora következik, így a tájat kevésbé rombolva tudunk végigmenni az itt húzódó magashegységi nedves területen, mocsárvidéken, nem is beszélve arról, hogy nem süllyedünk bokáig a sáros, vizenyős talajba. Az észak-déli tájolású, hosszúkás láp szélén haladunk, a nyitott területről szép kilátást élvezve a Nockberge környező hegyeire.

A lápvidék déli végénél ismét betérünk az erdőbe, majd néhány szikla mellett leereszkedünk egy szélesebb kocsiútra. Jobbra tartunk, pár méter után egy újabb elágazásnál élesen balra fordulunk, itt már látjuk az előttünk fekvő Schwarzsee (1841 m) sötéten csillogó víztükrét. Nevét a a víz alatti antracit rétegről kapta. A tavacska északi partjához közel fut széles kocsiutunk, de rövidesen jobbra mutatnak a jelzések, romantikus ösvényünk évszázados cirbolyafenyők közt kanyarog a parthoz közel. Szép rálátást élvezhetünk a tavon keresztül a Rinsennock tömbjére.

Elhagyjuk a tavat, és egy hangulatos hosszú tisztás mellett bukkanunk ki a sífelvonók alatt fekvő Sonnalm barátságos, fából épült hüttéje mellett. Innen visszatekintve szép látványt nyújt a Schwarzsee. A jelzőtábla irányát követve betérünk az erdőbe, majd egy kis üdülőtelep új, esztétikus, masszív rönkházai mellett megyünk el. A 127-es turistaúton gyalogolunk, kényelmes utunk elhagyja a házakat, káprázatosan szép, vörösfenyőkkel tarkított cirbolyaerdőbe tér be, virágos réteken vágunk át, majd a Három tó körút hirtelen balra tér le a széles szekérútról. Figyeljük a felfestéseket a fákon!

A mesebeli, idilli alpesi tájon haladó tanösvény végül a Katscherhütte mellett fut el, és rövidesen beletorkollik egy szélesebb földútba. Jobbra kanyarodunk ezen a Turracher Höhe felé, és pár percen belül elérjük a bájos, autentikus Karlhütte épületét. Remek helyi jellegzetességeket kóstolhatunk meg a családias vendéglőben. Már csak pár lépés és kiérünk a Grünsee (1767 m) déli partjára. A magas fák közt megbújó apró tavacska nevét a benne élő zöld színű algákról kapta.

A Három Tó Körút a Grünsee erdős, nyugati oldalán folytatódik tovább, (ottjártunkkor földmunkák miatt le volt zárva ez a szakasz, kijelölt kerülőúton a tó másik partján tudtunk csak menni). Félúton egy kis fából ácsolt építményen tudunk közelebbről ránézni a tavacskára. A Grünsee északi vége csodás hely, csobogó patakkal, magas cirbolyafenyőkkel, virágos rétekkel. Utunk a tavat elhagyva bevezet a Karlsiedlung üdülőházai közé, majd kiérünk a 95-ös főútra, melyen jobbra kanyarodva érünk vissza kiindulási pontunkra.