Varázslatos hely, felejthetetlen kilátás

A Júliai-Alpok egyik legszebb kilátópontja, a sok pici tavacskával ékesített, mesebeli havasi legelőkről nyíló elképesztően szép panoráma mágnesként vonzza a turistákat.

Az autóval járható Vršič-hágótól könnyű túra a törpefenyőkkel tarkított Sleme rétje, az egyik legnépszerűbb kirándulóhely a Júliai-Alpokban. Ha csak egy túrára vállalkozunk a régióban, ez legyen az.

Kiindulópont: Vršič-hágó (1611 m) a Kranjska Gora és Bovec közötti út legmagasabb pontja. Parkolni az út menti parkolókban lehet, díjköteles.

A túra jellege: Könnyű, jól jelzett turistaösvény, néhol nem túl meredek kaptatókkal.

Időtartam: 3 óra

A hágótól egyértelmű, jól jelzett, széles úton indulunk felfelé, (útjelző: Sleme) törpefenyők között a Vratica-nyeregbe (1807 m). Innen kissé jobbra tartunk lefelé egy gyönyörű, zöldellő völgybe, balra tőlünk a Mala Mojstrovka (2333 m) sziklamászók által kedvelt hatalmas északi sziklafala. Le-föl hullámzik hatalmas sziklatömbökkel tarkított tájon utunk, majd hamarosan egy kereszteződéshez érünk, itt balra tartsunk Sleme felé, jobbra a Planica völgybe megy az út.

Már nincs messze a Sleme csodálatos, meseszép virágos rétje, ahol letelepedve gyönyörködhetünk az elképesztően szép természetben.

Délre a Mala Mojstrovka brutális sziklafala, jobbra tőle a Jalovec (2645 m) csúcsa karcolja a felhőket.

Innen a széles hegyháton észak felé nincs messze a Slemenova špica (1909 m) csúcsa, ahonnan rálátunk a Planica és a Mala Pišnica völgyekre, mögöttük a Ponca csoport hegycsúcsai meredeznek, a távolban északra a Karavankák hegyfala zárja le a horizontot. Keleti irányban a Martuljek csoport csipkés csúcsai nyújtanak parádés látványt.

Érdemes a hétvégeket elkerülni, ilyenkor, főleg jó időben igazi csúcsforgalom alakul ki a környéken, ami sokat ronthat békés szemlélődésünkben.

Visszafelé a már ismert úton jutunk vissza a parkolóba.