Könnyű, látványos családi túra az Ultental felső részén

Dél-Tirol egyik legeredetibb völgye, az autentikus paraszti gazdaságokról és Európa legöregebb fenyőiről híres Ultental felső végétől remek családbarát gyalogtúrát tehetünk hamisítatlan magashegységi környezetben, türkiz színű tavak partján, alpesi legelőkön, mesés kilátást élvezve. Útközben a barátságos Fiecht Alm kínál betérési lehetőséget, aranyos játszóterével és számos, simogatnivaló háziállatával.

Weissbrunnsee, az Ultental felső végén, ahol véget ér az autóval járható út. Figyelem: St. Gertraudtól a tóig vezető út igen keskeny, kanyargós és meredek, gyakorlott vezetőt igénylő szakasz! Parkolási lehetőség, az aszfaltút végénél, a Weissbrunnalm épületeinél.

Könnyű, családbarát kirándulás kitűnően jelzett turistautakon, ösvényeken. Veszélyes, kitett, nagyon meredek szakasz nincs. 6-8 éven felüli gyerekekkel járható.

A festői fekvésű, mesterséges Weissbrunnsee partjától indulunk, a 140 sz. turistaúton a Höchster Hütte irányába. Jobbról megkerüljük egy kis magaslaton a Knödlmoidl fogadó épületét, majd széles, enyhén emelkedő utunk a szintén balra lent fekvő Weissbrunner Almhüttl fazsindelyes vendéglője felett vezet. Gyönyörű vörösfenyő ligetek és hatalmas sziklatömbök közt gyalogolunk, majd a jelzőtáblás elágazásnál balra kanyarodunk el, a 103. sz. útra, mely egy hídon vezet át a zúgó hegyi patak felett.

A Falschauer Bach partján futó romantikus utunk mentén eszményi piknikező helyek találhatók, padokkal, asztalokkal, örök panorámával. A nagy, lapos kövekkel kirakott út erősebben emelkedni kezd, felszerpentinezünk egy kis faházikó melletti útelágazásig, ahol balra megyünk tovább, a 107-es úton, a Fischersee felé. Kis fahídon keresztezzük a Falschauer-patakot, és az idilli fekvésű legelő szélén emelkedünk tovább. Felmegyünk egy hegyhátra, visszafelé csodás kilátás nyílik a hóval fedett háromezres hegyekre és a réten lustán kanyargó patakra.

Előttünk már látszik a Fischersee (2065 m) víztükre, leérünk pihenőpadokkal felszerelt partjára. Tovább indulva, rálépünk a tavacska vízzáró gátjára, majd a 107-es út jelzéseit követve, balra térünk le, átmegyünk egy teherlift kötélpályája alatt, az elágazásnál a jobb oldali ágon maradva enyhén emelkedve gyalogolunk kényelmesen, világos vörösfenyőerdőben. Egy kerítés kapuja után utunk meredekebb lesz, pazar kilátást nyújtó hegyoldalba vágott ösvényünk sziklásra vált. Gigászi kőomláson vágunk át, parádés kilátással a mélyben fekvő Weissbrunnsee-re, majd újból erdős szakasz következik, végül egy eszményi helyen érjük el túránk legmagasabb pontját, padok és káprázatos panoráma a jutalmunk.

Pár perc múlva már látszik az előttünk, a mélyben fekvő Fiecht Alm (2036 m) épületcsoportja, a kanyargós ösvényen leereszkedünk a fogadóhoz, útközben a 101-es út ágazik le jobbra. A hangulatos Fiecht Alm-ot helybeliek és turisták színes kavalkádja tölti meg élettel, a játszótér mellett háziállatok serte-pertélnek, a vendéglő autentikus ízekkel várja a látogatókat. Jól megfigyelhető a tipikus helybeli szokás, a fazsindelyes tetőn szép sorban hatalmas kövek sorakoznak.

A házat megkerülve átmegyünk a kerítés kapuján és a 101-es turistaút jelzéseit követve kezdjük meg ereszkedésünket a szép fenyőerdőben a Weissbrunnsee felé. Leszerpentinezünk a páfrányos aljnövényzetű erdős hegyoldalban, és kiérünk egy széles, keresztben futó, murvás kocsiútra. Balra fordulunk rajta, pár méter után kibukkanunk a Weissbrunnsee partján. Tovább követve a kocsiutat pár perc alatt visszaérünk kiindulási pontunkra, ha van még kedvünk, megkerülhetjük a tavacskát. Először jobbra forduljunk a gátra, majd egy szép part menti pihenőhöz érünk, utána felmászunk egy sziklakiszögellésre, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a tóra, majd kiérünk az autóútra, melyen balra fordulva jutunk vissza kiindulási pontunkra.