Panorámaút a Rosengarten oldalában, több mint 2000 méter magasan

A Dolomitok egyik legmarkánsabb csoportja, a Rosengarten, melynek napos, nyugati oldalán húzódik a látványos vonalvezetésű panorámaút, mely a két népszerű vendéglőt, a Kölner és a Paolina Hüttét köti össze. A több mint 2000 méter magasan vezető, végig káprázatos kilátást nyújtó Hirzelsteig mindkét végén fekvő vendéglőhöz kényelmesen, felvonóval juthatunk el. A népszerű, rövid turistaúton igazi magashegységi környezetben túrázhatunk akár gyerekekkel is.

Szintkülönbség: 214 m lefelé

A túra jellege: Könnyű, rövid gyalogtúra magashegységi környezetben, kitűnően jelzett turistautakon. Csak szép, tiszta időben induljunk el. Ügyeljünk a felvonók üzemidejére.

Kölner Hütte, más néven Rosengarten Hütte (2339 m). Megközelíthető a König Laurin ülő felvonóval a Frommer Alm-tól, a Karer Pass-tól a Niger Pass felé vezető országúton, ingyenes parkolók. A Frommer Alm Welschnofen-ből is elérhető kabinos felvonóval.

Végcél:

Paolina Hütte (2125 m), a Paolina ülőlift hegyi állomása. Az alsó állomás a Karersee üdülőtelepen, a Karer Pass alatt van, itt is nagy, ingyenes parkolók állnak rendelkezésre.

Közlekedés:

A Karersee (Carezza) telepet a Frommer Alm-mal menetrend szerinti autóbuszjárat köti össze. A menetrendről érdeklődjünk a turista irodákban, ill. a megállókban is van menetrend.

Felvonók:

König Laurin: Frommer Alm – Rosengarten Hütte, üzemidő június elejétől október közepéig, zárás 17.30, júl-aug 18.00 óra. 12.15 -13.30 között ebédszünet!

Paolina: Karersee – Paolina Hütte, június végétől október közepéig, zárás 17.30, júl-aug 18.00 óra. 12.15 -13.30 között ebédszünet!

Díj: 13,00 €, oda-vissza. A jegy érvényes az egyik libegővel felfelé és a másikkal lefelé útra is!

Részletes infó: http://www.carezza.it/sommer/sommerlifte.html

A Nigerpass-tól 2 km-re délre fekvő Frommer Alm (1743 m) mellől indul a König Laurin ülőfelvonó. Parkolóhelyeket az út túloldalán találunk. A kétszemélyes libegő mesebeli rétek, legelők felett siklik a Rosengarten nyugati oldalába épült Kölner vagy Rosengarten Hütte épületéhez (2339 m). A népszerű vendéglő teraszáról lenyűgöző kilátás nyílik, északra a Schlern, a Seiser Alm, a Rosengarten masszív sziklafala, nyugatra a Bolzano környéki hegyvilág, délre a Latemar csipkés sziluettje.

Az 549-es számú turistaúton indulunk el déli irányban. A széles, lejtős, kavicsos út a Rosengarten oldalában halad igazi magashegyi környezetben, komor sziklák közt, néhol törmelékmezőkön keresztül. Az útról végig tökéletes kilátás nyílik minden irányban. A Hirzelsteig (Hirzelweg) igen népszerű, szép időben tömegek próbálnak egyik hüttéből a másikba jutni. Eltévedni lehetetlenség. A Kölner Hüttétől 10 percre, jobbra ágazik le az 1-es jelzésű út, mi maradunk a hegyoldalba vágott 549-esen, félóra séta után újabb elágazáshoz érünk.

Az 549-es balra felfelé tér le, Paolina-Höhenweg-ként folytatódik és délről kerüli meg a Rosengarten tömbjét. Mi a jobb oldali ágon folytatjuk túránkat, az 552-es úton a Paolinahütte felé. Hamarosan keresztezzük a 9-es turistautat, majd termetes sziklatömbök közt gyalogolunk. Ahogy egyre lejjebb érünk, lesz egyre zöldebb a táj, a fák is megjelennek. Kis forrás, később pihenőpad mellett megyünk el, majd egy vízesés mellett folytatjuk túránkat.

A 6B jelű út ágazik le jobbra, majd a Rosengarten szoknyáján húzódó keskeny kis ösvényünk kissé kitetté válik, óvatosan keresztezünk egy vízmosást és merész vonalvezetésű ösvényünk lassan fenyőligetbe ér, melyen keresztül érünk a Paolinahütte (2125 m) épületéhez, ahonnan a Paolina négyszemélyes ülőlifttel jutunk le a Karersee üdülőtelephez (1620 m). A menetrendszerinti autóbusszal jutunk vissza kiindulási pontunkhoz, a Frommer Alm-hoz.