Égbe nyúló, fehéren szikrázó mészkőszirtek , festői hegyi legelők, mesebeli ligetek

A Dachstein nyugati oldalán, Filzmoos üdülőfalu közelében fekvő ideális gyalogtúraterep egyik látványos útvonala az idilli Hofalm fogadóitól a varázslatos Rinderfeld havasi legelőin át vezető könnyen járható, változatos ösvény, mely egészen a fantasztikus körpanorámát nyújtó Sulzenschneid és Eiskarlschneid tetejéig vezet. A hegygerincről a Sulzenalm hangulatos, autentikus hüttéit érintve üdezöld hegyi kaszálókon, réteken keresztül érünk vissza az Oberhofalm-hoz.

Gasthof Oberhofalm (1268 m), autóval megközelíthető fizetős úton Filzmoos-ból, Hofalmen felé. Félúton egy Y alakú elágazásnál a jobb oldali ágon, Oberhofalm felé menjünk. Útdíj: 4,50 €/autó.

Jól jelzett, könnyen járható turistautak, ösvények. A Sulzenschneid-ra vezető szerpentinút meglehetősen meredek.

Térképkivágat: Dachstein Ausseer Land Filzmoos 1:50 000, WK 281 freytag & berndt, www.freytagberndt.hu

Az Oberhofalm (1268 m) fogadótól indulunk, megkerülve a hütte nagy épületét a széles, 617-es sz. kocsiúton. Egy kanyarban lévő elágazásnál balra tartunk, felmegyünk a kis, nemrég épült kápolnához, ahonnan kitűnően rálátunk az alant fekvő Oberhofalmra, majd az Almsee-Rundweg-en (körúton) fenyőligeten keresztül érünk ki a fák közt rejlő kis, hangulatos tóhoz, az Almsee-hez. A parthoz közeli elágazásnál a legelőt határoló kerítésen át az útjelzőtábla Rinderfeld felé mutató irányát követve a 617A jelű turistaúton folytatjuk tovább túránkat erdőn, mezőn át felfelé. Hamarosan elérjük a 617 sz. turistautat, majd a széles kocsiútról balra kanyarodva a piros-fehér jelzéseket követve megyünk felfelé.

Felmászunk egy meredek, füves hegyoldalon, majd erdőn át egy kis kanyargó patakot követve kapaszkodunk egyre feljebb varázslatos tájon. A Rinderfeld mesebeli legelőinél érünk ki a völgyből, rövidesen elérjük a keresztben futó népszerű Linzer Steig turistautat. Az útjelzőtáblával is felszerelt elágazásnál megpihenhetünk a szikla tövében, majd jobbra fordulunk a Linzer Weg-re továbbra is a 617-es úton maradva a Sulzenhals felé.

Gyönyörű, bukolikus tájon, a Rinderfeld üdezöld, lágyan hullámzó kaszálói felett járunk a Warme Mandling forrásvidékén. Legelésző tehenek, lovak, birkák népesítik be a Dachstein csipkézett, vakítóan fehér mészkőtornyaival keretezett alpesi édenkertet. Változatos útvonalunk olykor hatalmas sziklatömbök közt kanyarog, máskor puha, zsombékos talajon vág át. Rövidesen elágazáshoz érünk a Rinderfeld felső részén (1760 m), itt balra tér el az Adamekhütte felé a 601-es sz. Linzer Steig, mi a 617-esen maradunk Sulzenhals felé.

Visszatekintve a püspöksüvegre emlékeztető Bischofsmütze tornyait és a Gosaustein csipkés sziklafalát látjuk, a távolban a Hofpürglhütte meredek sziklateraszán terpeszkedő épületével. Előttünk a Dachstein-csoport nyugati csúcsa az impozáns Torstein. Nagyjából szintet tartó, látványos vonalvezetésű utunk varázslatos, igen változatos tájon halad vadvirágos réteken, fenyőligeteken, törpefenyvesen át, időnként gigantikus sziklákat kerülgetve. Leérve egy törmelékmedencébe lejutunk egy teknővölgybe, ahonnan meredeken szerpentinezünk fel a Sulzenschneid éles hegygerincére. A füves, néhol törmelékes, de jól járható, szuszogtató kaptató végül felvezet a Sulzenschneid tetejére.

Felérve jobbról a Sulzenschneid füves, éles gerince, balról a kissé magasabb, sziklásabb Eiskarlschneid, melynek tetején lévő keresztjéhez kis ösvény kapaszkodik fel (1990 m). Itt a padon tudjuk káprázatos körpanorámát élvezve kipihenni a meredek kaptató fáradalmait. Kiterjedt törpefenyvesen keresztül ereszkedünk le a Sulzenhals nyergéig (1827 m), még röviddel előtte egy elágazásnál a 617-es sz. turistaút balra tér el a Südwandhütte felé, mi maradunk az egyenesen vezető ösvényen. A Sulzenhals-nál ismét lehetőség nyílik egy rövid pihenőre, innen indul egy nehezen járható, meredek út a szemben meredező Rötelstein tetejére.

Jobbra lefelé, a Sulzenalm irányába tartó 638 és 639 sz. turistaúton megyünk tovább, ritkás fenyőerdőben, majd széles legelőn átvágva jó negyedóra múlva érünk le a Wallehenhütte (1608 m) rusztikus épületéhez. A murvás kocsiút kanyarját levágva érkezünk a következő fogadóhoz, a Krahlehenhüttéhez, ahonnan a 639-es úton, a széles kocsiúton maradva gyalogolunk el a következő tanyáig, mely után közvetlenül jobbra térünk le a kocsiútról az Oberhofalm felé. Átvágunk egy tágas hegyi legelőn, mezőkön, réteken át ereszkedünk egyre lejjebb, míg elérünk egy szélesebb utat, azon jobbra fordulva pár perc alatt kiérünk az Oberhofalm felett épült, már ismerős kápolnához, ahonnan visszatérünk kiindulási pontunkhoz.