Parádés kirándulás a Budai-hegység déli részén.

Csillebércről induló túránk a Budaörs felett magasodó kopár Csiki-hegyek varázslatos vidékére vezet. A Farkas-hegy bámulatosan szép gyepes mezői, az onnan feltáruló pazar panoráma és a fenyőligetes, vadregényes Sorrento sziklái a csúcspontjai a könnyű kirándulásnak.

A túra jellege: Kényelmes erdei utak, turistaösvények, kevés emelkedő, egy rövid szakaszon jelzetlen, de jól követhető út.

A túra időtartama: 2,5 óra (pihenők nélkül)

Kiindulópont: Csillebérc, KFKI előtti parkoló, a Konkoly Thege Miklós út végén.

Autóbusszal 21-es busz a Széll Kálmán tértől a végállomásig.

Térképkivágat: Budai-hegység 1:25 000 (Szarvas-Faragó)

Leírás:

Csillebércről, a 21-es busz végállomásától indulunk, dél felé, a teniszpályák mellett balra indul be az erdőbe a széles, kényelmes földes út, a piros négyzet és a sárga körtúra jelzéseket kövessük. A Budaörsi-hegyen (430 m) vágunk át, 10 perc séta után kereszteződéshez érünk, amennyiben hétvégén járunk itt, érdemes egy kis kitérőt tennünk balra a piros négyzet jelzésű úton a Frank-hegyi turistaházig, amely a Frank-hegy (417 m) oldalában, az erdő szélén található. Hangulatos kertjéből szép kilátással Budaörsre és Buda déli végeire. Az étteremben bőséges választékot találunk ételekből és italokból egyaránt.

Visszatérve a kereszteződéshez, a sárga körtúra jelzésen folytatjuk utunkat. A széles erdészeti útról hamarosan jobbra  térünk le egy vékonyka, de jól jelzett ösvényre, és hamarosan, főleg az út jobb oldalán, több érdekes, mélynek tűnő üreget láthatunk.

Ezek az ún. piktortégla-üregek, amelyeket az itt található, festékgyártás során felhasznált speciális agyag kibányászása közben vájtak ki a XIX. sz. végén. Némelyik több mint tíz méter hosszú is lehet, felfedezésük erősen ellenjavallt.

A következő, táblával is jelzett elágazásnál a piros jelzésű utat kövessük Budaörs felé, három perc múlva egy újabb kereszteződésnél a piros jelzés balra tér el, mi maradjunk az egyenes irányba tartó piros kereszt jelzésen.

Rövidesen kiérünk egy széles erdészeti útra, majd egy sorompóval lezárt úthoz érünk, ahol tájékoztató táblát találunk a budaörsi kopárokról, innen már a fokozottan védett területen járunk. A sorompó után széles, murvás utunk kiér a ligetes, dolomitgyeppel fedett Farkas-hegy platójára (343 m).

A hegyen áll egy szebb napokat is látott vitorlázó-emlékmű, az itteni, egykori repülőtérre emlékezve. A széles, füves hegyhátról káprázatos a panoráma a Budaörs feletti kopár hegyekre, dombokra, főleg az Odvas-hegy (315 m) nagy púpjai lenyűgözőek. Jobbra látjuk a Csiki-hegyek hosszú vonulatát a két legközelebbi, különösen szép csúccsal, a Szállás-heggyel (322 m), és a tőle jobbra magasodó Szekrényes-heggyel (364 m).

Különösen megkapó látvány a májusi időszak, amikor virágba borul itt minden, de az októberi színorgia sem kevésbé pompás látvány.

Miután kigyönyörködtük magunkat a hegyről lefelé vezető út hamarosan egy széles, murvás útba torkollik, itt a piros kereszt jelzés balra tér el Budaörs felé, mi forduljunk jobbra a széles, jelzetlen erdészeti útra, amelyen kényelmesen, szintben maradva megkerüljük a Szekrényes-hegyet, jobbról elhagyjuk a hajdani Farkas-hegyi repülőtér nagy rétjét, és gyönyörű fenyvesben haladva a Kies-völgybe érünk.

Tíz perc sétával érjük el az utunkat keresztező sárga jelzést, ezen élesen jobbra fordulunk, és rövid emelkedővel elérjük a Sorrento csipkés sziklagerincét. A hangulatos fenyőligetből kimagasló dolomitsziklák igazi mediterrán hangulatot lopnak Budapest közvetlen határára.

Sárga jelzésünkön a hegygerinc északi oldalában oldalazva egy jó negyedóra alatt érünk el a Budakeszihez tartozó Nagyszénászug szélső házai közelébe. Több széles út is keresztezi ösvényünket, figyeljük a jelzéseket, egy zöldre festett sorompó mellett balra bemegyünk az erdőbe egy keskenyebb ösvényen, majd 10 perc bandukolás után egy táblával jelzett kereszteződésnél átváltunk az egyenesen haladó sárga kereszt jelzésre, amely pár perc alatt kivisz a Csillebércre vezető aszfaltos útra, amelyen balra fordulva érünk vissza kiindulási pontunkhoz.

Ajánlott turistatérkép: Budai-hegység 1:25 000 (Szarvas-Faragó)